Health Solutions Network

Πώς θα φροντίσουμε τις σκασμένες φτέρνες;

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2024
healthsolutions

Όταν το δέρμα γύρω από τις φτέρνες γίνεται ξηρό και παχύ, μπορεί να είναι η αρχή για να ραγίσει. Η επιπλέον πίεση στο λίπος των φτερνών μπορεί να προκαλέσει ρωγμές στην ξηρή φτέρνα.

Οι σκασμένες φτέρνες προκαλούνται από τις παρακάτω συνήθειες ή καταστάσεις:

  • Φοράτε παπούτσια με ανοιχτό τακούνι, όπως σανδάλια
  • Κάνετε συχνά ζεστό μπάνιο ή ντους
  • Χρησιμοποιείτε σκληρά σαπούνια
  • Έχετε κρύο, ξηρό δέρμα
  • Ο καιρός είναι ξηρός και κρύος
  • Στέκεστε όρθιοι για μεγάλες περιόδους

Ορισμένες ιατρικές παθήσεις μπορεί επίσης να οδηγήσουν σε σκασμένες φτέρνες, όπως:

  • Υποθυρεοειδισμός
  • Νεανική πελματιαία δερμάτωση (δερματική πάθηση σε μικρά παιδιά)
  • Σύνδρομο Sjögren
  • Πόδι του αθλητή
  • Οστικές προεξοχές στο κάτω μέρος της φτέρνας

Πώς να αντιμετωπίσετε τις σκασμένες φτέρνες στο σπίτι

Κατά κανόνα μπορούν να αντιμετωπιστούν στο σπίτι μουλιάζοντας τα πόδια σας και στη συνέχεια ενυδατώνοντάς τα τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα. Επιλέξτε παχύρρευστες κρέμες με μαλακτικά συστατικά. Κάντε τα εξής:

  1. Μουλιάστε τα πέλματά σας σε σαπουνόνερο για 20 λεπτά
  2. Τρίψτε απαλά με μια λούφα ή ελαφρόπετρα για να αφαιρέσετε το παχύ, σκληρό δέρμα στις φτέρνες
  3. Στεγνώστε καλά τα πόδια σας
  4. Εφαρμόστε μια βαριά ενυδατική κρέμα, όπως βαζελίνη, στα στεγνά πόδια σας
  5. Φορέστε ένα ζευγάρι χοντρές κάλτσες για να κρατήσετε την ενυδατική κρέμα στη θέση της.

Στις αλοιφές που θα βάλετε, αναζητήστε συστατικά όπως:

  • Ουρία
  • Σαλικυλικό οξύ
  • Άλφα-υδροξυ οξύ
  • Ισομερικός σακχαρίτης
  • Γαλακτικό οξύ

Όλα αυτά τα συστατικά βοηθούν στην απαλότητα του δέρματος, ενώ απομακρύνουν το νεκρό δέρμα. Έχετε κατά νου, ότι αυτά τα συστατικά μπορεί να προκαλέσουν κάποιο τσούξιμο ή ερεθισμό.

Πώς να αποτρέψετε εξαρχής τις σκασμένες φτέρνες

Ελέγχετε τα πόδια σας καθημερινά

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν έχετε διαβήτη. Ο καθημερινός έλεγχος των ποδιών σας θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε προβλήματα πριν γίνουν σοβαρά. Κοιτάξτε για:

  • Πρήξιμο
  • Κοψίματα
  • Πόδι του αθλητή
  • Ζεστά σημεία

Πλένετε τα πόδια σας κάθε μέρα

Χρησιμοποιήστε ζεστό νερό για να πλύνετε τα πόδια σας. Στεγνώστε τα καλά, φροντίζοντας να μπείτε ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών σας γιατί το δέρμα εκεί τείνει να παραμένει υγρό. Στη συνέχεια, εφαρμόστε ταλκ ανάμεσα στα δάχτυλα των ποδιών σας. Αυτό θα κρατήσει το δέρμα στεγνό και θα βοηθήσει στην πρόληψη της μόλυνσης.

Κόψτε τα νύχια των ποδιών σας

Εάν τα νύχια των ποδιών σας πρέπει να κοπούν, κόψτε τα ευθεία. Έπειτα λιμάρετε απαλά. Αυτό θα βοηθήσει στην πρόληψη των νυχιών που γυρίζουν προς τα μέσα. ‌

Φορέστε υποστηρικτικά παπούτσια

Ξεκινήστε με καθαρές κάλτσες με ελαφριά επένδυση που εφαρμόζουν καλά. Φορέστε παπούτσια που ταιριάζουν και υποστηρίζουν τα πόδια σας. Όταν αγοράζετε παπούτσια, κάντε το προς το τέλος της ημέρας, καθώς τα πόδια τείνουν να πρήζονται όσο περνάει η μέρα.

Προστατέψτε τα πόδια σας από ακραίες θερμοκρασίες

Φροντίστε να φοράτε παπούτσια στην παραλία και σε ζεστό πεζοδρόμιο. Χρησιμοποιήστε αντηλιακό για να προστατέψετε τις εκτεθειμένες περιοχές των ποδιών σας. Εάν τα πόδια σας κρυώνουν τη νύχτα, φορέστε κάλτσες στο κρεβάτι. Τον χειμώνα, φορέστε αδιάβροχες μπότες με επένδυση για να κρατήσετε τα πόδια σας ζεστά και στεγνά.

Επειδή η γυναίκα φροντίζει την εμφάνιση της, κάντε «Like» στη σελίδα του NewWoman.gr και ενημερωθείτε για ότι νέο από το χώρο της ομορφιάς!



Copyright newwoman © 2024 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions