Health Solutions Network

620x90 kontogiannis

Πανελλαδικές εξετάσεις | Διαχείριση του άγχους μαθητών και γονέων

Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2021
healthsolutions

Ο καθένας από εμάς θυμάται την περίοδο των Πανελλαδικών εξετάσεων με έντονο άγχος και μεγάλη προσμονή της λήξης αυτών. Πολλοί μαθητές, μάλιστα, σωματοποιούν το άγχος τους και δυσκολεύονται να τραφούν και να κοιμηθούν σωστά, κάνοντας έτσι τις εβδομάδες των εξετάσεων ακόμα πιο δύσκολες. 

Αναμφίβολα η περίοδος των Πανελλαδικών εξετάσεων συνοδεύεται από αρκετή πίεση και άγχος, τόσο για τους εφήβους όσο και για το οικογενειακό περιβάλλον.

Η προετοιμασία, το φορτωμένο πρόγραμμα, ο ανταγωνισμός και οι πιθανές προσδοκίες του περιβάλλοντος, καθώς και το ίδιο το σύστημα των εξετάσεων, είναι μερικοί από τους παράγοντες που προκαλούν άγχος στους μαθητές, το οποίο πολλές φορές δυσκολεύονται να διαχειριστούν.

Συμβουλές προς τους μαθητές

Φτιάξε μια καθημερινή ρουτίνα με βάση τα νέα δεδομένα. Λιγότερος χρόνος στο σχολείο-μεγαλύτερη ευελιξία και χρόνος για διάβασμα. Η ρουτίνα θα σε βοηθήσει να ανταποκριθείς στους στόχους σου.

Επικοινώνησε τις ανάγκες σου με το οικογενειακό σου περιβάλλον προκειμένου να γνωρίζουν και αυτοί πως θα μπορούσαν ίσως να σε διευκολύνουν.

Αναγνώρισε τα θετικά σου χαρακτηριστικά και τις ικανότητές σου.

Οργάνωσε το διάβασμα σου βάσει των δικών σου αναγκών και προετοιμάσου με συχνές επαναλήψεις.

Κάνε όσα διαλείμματα χρειάζεσαι.

Προσδιόρισε τα δικά σου όνειρα και τις δικές σου προσδοκίες για το μέλλον.

Είναι φυσιολογικό όταν δοκιμάζεις να κάνεις και λάθη.

Φτιάξε ένα πλάνο κίνησης για πιθανά σενάρια (αν δεν περάσω θα ξαναδώσω του χρόνου,θα τελειώσω τη σχολή και θα δώσω κατατακτήριες, θα βελτιώσω άλλα προσόντα μου).

Αναζήτησε το γέλιο.

Αξιοποίησε τον ελεύθερο χρόνο σου κάνοντας πράγματα που σε ευχαριστούν και σε χαλαρώνουν.

Η φυσική άσκηση, ο καθαρός αέρας καθώς και βαθιές αναπνοές βοηθούν στη μείωση του άγχους.

Μοιράσου με τους φίλους σου πως βιώνεις τις αλλαγές στην καθημερινότητα. Τώρα είναι σημαντικότερη η φυσική επαφή, τηρώντας πάντα τις συστάσεις των επίσημων φορέων και… μείωσε το χρόνο στο διαδίκτυο.

Συμβουλές προς τους γονείς

Εξασφαλίστε ένα ήρεμο, χωρίς εντάσεις περιβάλλον.

Ενθαρρύνετε τους εφήβους σας να κάνουν πράγματα που τους ευχαριστούν, τους χαλαρώνουν και τους κάνουν να γελούν στον ελεύθερο τους χρόνο.

Επιτρέψτε τους να πουν «όχι» σε πράγματα και καταστάσεις που τους αγχώνουν, ακόμα κι αν αυτό σας δυσκολεύει.

Μην παρεμβαίνετε στον τρόπο διαβάσματος, ενθαρρύνετε τους εφήβους να βρουν αυτόν που τους ταιριάζει καλύτερα.

Μην θεωρείτε το διάλειμμα χαμένο χρόνο.

Επιβραβεύστε την προσπάθεια και ενθαρρύνετε εποικοδομητικά τη συνέχισή της.

Ενθαρρύνετε τους εφήβους σας να εκφράζουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τις αγωνίες και τους φόβους τους χωρίς όμως να γίνεστε επικριτικοί.

Μην μεταδίδετε το δικό σας άγχος, στηρίξτε τους συναισθηματικά μέσω της κατανόησης, της υπομονής, της δεκτικότητας, της στοργής. Η επιτυχία ή η αποτυχία στις εξετάσεις δεν καθορίζουν την αξία ή το μέλλον των παιδιών σας.

Δημιουργήστε μαζί ένα πλάνο για το μέλλον τους βασισμένο στα θέλω τους και τις δυνατότητες της οικογένειας. Αποφύγετε κάθε είδους σύγκριση και απειλή.

Μην προκαλείτε ανησυχία και εκνευρισμό με σχόλια για το τι δεν έκαναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς ή το τι έπρεπε να κάνουν.

Μην επιβαρύνετε τους εφήβους με τις δικές επιθυμίες και θέλω, αφήστε τους να προσδιορίσουν τα δικά τους όνειρα και τις δικές τους προσδοκίες για το μέλλον.

Η περίοδος αυτή είναι καθοριστικής σημασίας για το άμεσο μέλλον των παιδιών, όχι όμως για όλη την ζωή τους. 

Επειδή η γυναίκα φροντίζει την εμφάνιση της, κάντε «Like» στη σελίδα του NewWoman.gr και ενημερωθείτε για ότι νέο από το χώρο της ομορφιάς!



Copyright newwoman © 2021 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions