Health Solutions Network

620x90 kontogiannis

Η επίδραση του περπατήματος

Δευτέρα, 02 Αυγούστου 2021
healthsolutions

Είναι πολύ δύσκολο να φανταστείς το πόσο καλή επίδραση έχει το περπάτημα στην ψυχολογία σου. Το περπάτημα στη φύση, υποστηρίζεται και επιστημονικά πως είναι ένας απο τους καλύτερους τρόπους να “γεμίσεις” με δημιουργικότητα και να σου χαρίσει μια πνευματική ανανέωση που δε περίμενες ποτέ πως θα είχε.

Δεν είναι λίγες οι έρευνες που υποστηρίζουν πως αν ψάχνεις για δημιουργικότητα και έμπνευση, το τελευταίο μέρος που πρέπει να είσαι, είναι το γραφείο σου. Οι επιστήμονες λένε πως ένας απο τους καλύτερους τρόπους να ανανεώσεις το πνεύμα σου, είναι να βγείς το συντομότερο για ένα γρήγορο περπάτημα ή μια βόλτα.

Η ιδέα αυτή την είναι καινούρια. Ο αρχαίος φιλόσοφος Αριστοτέλης, απολάμβανε να χάνεται στις σκέψεις του και να διδάσκει, ενώ περπατάει. Απο τότε. γενιές στοχαστών, συγγραφέων και καλλιτεχών, έχουν παρατηρήσει τα δημιουργικά οφέλη του περπατήματος ,οχι μόνο στον σώμα αλλά και στο πνεύμα. Πάμε να δούμε κάποιους που αποτελούν τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Η άσκηση “κινεί” το μυαλό

Όταν κινούμε το σώμα μας, αυτό αυτομάτως μπορεί να έχει ισχυρές επιπτώσεις στο μυαλό μας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση μπορεί να παράγει ένα ευρύ φάσμα ψυχολογικών οφελών, όπως μείωση του στρες, καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης, βελτίωση της μνήμης και της απόδοσης του εγκεφάλου.

Ακόμη και η άσκηση χαμηλού επιπέδου όπως το περπάτημα έχει ισχυρές επιπτώσεις στο μυαλό. Ο καθηγητής ψυχιατρικής του Harvard Δρ John Ratey έχει γράψει εκτενώς για τη σχέση μεταξύ άσκησης και μυαλού λέει:

«Η άσκηση είναι ένας πρωταρχικός κινητήρας του εγκεφάλου, που τον βοηθά να αντιμετωπίσει συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα, καθώς και άγχος, ένταση, ενώ παροτρύνει τον εγκέφαλο να λειτουργήσει καλύτερα…. Όταν περπατάμε, διεγείρουμε τον εγκέφαλο με πολλούς, πολλούς τρόπους, και αυτό στη συνέχεια οδηγεί στον εγκέφαλό μας να πάρει πληροφορίες.»

Περπάτημα και δημιουργικότητα

Το 2014 δύο ερευνητές του Πανεπιστημίου του Stanford διεξήγαγαν την πρώτη σειρά πειραμάτων ειδικά σχεδιασμένα για να μετρήσουν την επίδραση του περπατήματος στη δημιουργική σκέψη. Στους συμμετέχοντες δόθηκαν καθήκοντα δημιουργικής σκέψης σε μία από τις τέσσερις συνθήκες: καθισμένοι σε εσωτερικούς χώρους – περπατώντας σε διάδρομο γυμναστικής σε εσωτερικό χώρο,  περπατώντας έξω ή να κάθονται σε αναπηρική καρέκλα και να ωθούνται σε εξωτερικό χώρο.

Εκπληκτικά ο ερευνητής διαπίστωσε ότι σε σύγκριση με το κάθισμα, το περπάτημα, είτε σε εσωτερικούς χώρους είτε σε εξωτερικούς χώρους, αποδείχθηκε ότι ενισχύει τη δημιουργικότητα έως και 60%. Μιλώντας στο Stanford News, η Marily Oppezzo, συν-συγγραφέας της μελέτης είπε:

«Γνωρίζουμε ήδη ότι η σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική και το να καθόμαστε πολύ συχνά μπορεί να είναι ανθυγιεινό. Αυτή η μελέτη είναι άλλη μια αφορμή να ενσωματώσουμε έστω και μικρές περιόδους σωματικής άσκησης ή δραστηριότητας μέσα στη μέρα μας.  Δεν λέμε ότι το περπάτημα μπορεί να σας μετατρέψει σε Μιχαήλ Άγγελο … αλλά θα μπορούσε να σας βοηθήσει στα αρχικά στάδια της δημιουργικότητας. »

Το περπάτημα αλλάζει τη δομή του εγκεφάλου

Οι επιστήμονες έχουν επίσης μελετήσει τις πραγματικές φυσικές αλλαγές στον εγκέφαλο που μπορεί να επηρεάσει η άσκηση και το περπάτημα. Το περπάτημα μπορεί να αποτρέψει τις επιπτώσεις της γήρανσης, αποτρέποντας τη συρρίκνωση της γκρίζας ύλης στον εγκέφαλο. Το περπάτημα μπορεί επίσης να ενισχύσει τη συνολική ελαστικότητα του εγκεφάλου, δηλαδή, την ικανότητα σχηματισμού νέων συνδέσεων. Η αεροβική άσκηση έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, μιας περιοχής του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη.

Περπάτημα στη φύση vs περπάτημα στην πόλη

Το που περπατάς έχει διαφορά. Μια μελέτη του 2008 έδειξε ότι το περπάτημα στη φύση παρέχει 20% μεγαλύτερη θετική ώθηση στη βραχυπρόθεσμη μνήμη σε σύγκριση με το περπάτημα σε αστικό περιβάλλον.

Η έκθεση στη φύση έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης, προάγει τη γνώση και γενικά βελτιώνει την ψυχική μας υγεία. Ο λόγος για την ισχυρή επίδραση της φύσης σε εμάς, σύμφωνα με ορισμένους ψυχολόγους, είναι κάτι που ονομάζεται Attention Restorasi Theory (ART). Τα αστικά περιβάλλοντα απαιτούν περισσότερη από την άμεση επικεντρωμένη προσοχή μας – όπως προσοχή στην κυκλοφορία, ακολουθώντας οπτικά σήματα και σήματα κ.λπ.

Η ART υποστηρίζει:

«Η ικανότητα του εγκεφάλου να επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο ερέθισμα ή εργασία είναι περιορισμένη και οδηγεί σε« κόπωση κατευθυνόμενης προσοχής »

Με άλλα λόγια, οι αστικές ρυθμίσεις απαιτούν συνεχείς απαιτήσεις από την προσοχή, την οποία θεωρούμε κουραστική. Τα φυσικά περιβάλλοντα από την άλλη πλευρά μας επιτρέπουν να «απενεργοποιούμε» το μεγαλύτερο μέρος της εστιασμένης προσοχής μας ως εκ τούτου:

«Η έκθεση σε φυσικά περιβάλλοντα ενθαρρύνει την αβίαστη λειτουργία του εγκεφάλου, επιτρέποντάς του έτσι να ανακάμψει και να αναπληρώσει την ικανότητα της κατευθυνόμενης προσοχής».

Αυτό που μπορούμε να κρατήσουμε από όλα τα παραπάνω είναι πως αν βρισκόμαστε σε μια κατάσταση κολλήματος ή σε μια ψυχική ρουτίνα και χρειάζόμαστε μια έμπνευση, υπάρχει ένας απλός, δωρεάν και ευχάριστος τρόπος για να ενισχύσουμε τον εγκέφαλό μας και να τη δημιουργικότητά μας.

Απλώς βγές από την καρέκλα σου, φότεσε τα παπούτσια σου και πήγαινε για μια βόλτα – ιδανικά κάπου που μπορείς να έρθεις σε επαφή με μερικά δέντρα. Δοκίμασέ το. Τι έχεις να χάσεις;

Επειδή η γυναίκα φροντίζει την εμφάνιση της, κάντε «Like» στη σελίδα του NewWoman.gr και ενημερωθείτε για ότι νέο από το χώρο της ομορφιάς!



Copyright newwoman © 2021 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions