Health Solutions Network

hs5years

Ποιο είναι το νο1 βότανο που δρα αποδεδειγμένα κατά του στρες και του άγχους;

Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2018

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης αποκαλύπτουν σε νέα μελέτη τους τα βότανα που βοηθούν να αντιμετωπίσετε φυσικά το στρες και το άγχος.

Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι ερευνητές ανέλυσαν όλα τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα για την αγχολυτική δράση πολυάριθμων βοτάνων και διαπίστωσαν ποια από αυτά έχουν πράγματι αποτέλεσμα αλλά και ποια όχι.

Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Phytotherapy Research, το αποτελεσματικότερο βότανο ενάντια στο άγχος είναι το αμφιλεγόμενο κάβα (piper methysticum), ένα φυτό που ευδοκιμεί στα νησιά του δυτικού Ειρηνικού.

Το κάβα είναι διαθέσιμο σε μορφή συμπληρώματος, τσαγιού και συμπυκνωμένου εκχυλίσματος, ωστόσο η ασφάλειά του αμφισβητείται λόγω της σύνδεσής του με βλάβες στο συκώτι. Να σημειωθεί πως η πώλησή του στο Ηνωμένο Βασίλειο απαγορεύτηκε το 2003. Στις ΗΠΑ η κυκλοφορία του είναι νόμιμη, ωστόσο ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) έχει εκφράσει ανοιχτά τις επιφυλάξεις του ως προς την ασφάλειά του.

Έτσι λοιπόν, αναζητώντας το ασφαλές και αποδοτικό αμέσως επόμενο βότανο που βοηθά στη διαχείριση του στρες και του άγχους είναι το χαμομήλι.

Το αμέσως επόμενα είναι

- το λουλούδι του πάθους (passiflora incarnata)

- η βαλεριάνα

- η βιθανία (ινδικό τζίνσενγκ) και

- η σεντέλα (υδροκοτύλη)

Από την άλλη, βότανα με υποτιθέμενη αγχολυτική δράση όπως το γκίγκο, ο λυκίσκος, το μελισσόχορτο και η σκουτελάρια δεν φαίνεται να αποδίδουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στόχος των ερευνητών από το Τμήμα Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης ήταν να εξετάσουν την επίδραση διαφόρων συμπληρωμάτων στα επίπεδα του γ-αμινοβουτυρικού οξέος (GABA). Το GABA είναι ένας από τους βασικότερους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου με πρωταρχικό ρόλο να ηρεμεί το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Ποιοι πρέπει να το αποφεύγουν

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων χαμομηλιού είναι γνωστό ότι προκαλεί πεπτικό ή το γαστρεντερικό ερεθισμό.

Τα παιδιά από 5 ετών και κάτω δεν πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από μισό φλιτζάνι του τσαγιού την ημέρα. Το χαμομήλι συσσωρεύεται στο σώμα, έτσι ώστε οι παρενέργειες μπορούν να εμφανιστούν, για μία μεγάλη δόση, μετά από αρκετές ημέρες.

Οι έγκυες γυναίκες μπορούν να χρησιμοποιήσουν χαμομήλι για να ανακουφίσει την πρωινή αδιαθεσία, ναυτία και έμετο , αλλά αν καταναλώνονται σε μεγάλες μπορεί να είναι επιζήμιο για την εγκυμοσύνη.

Επισημαίνεται ότι άτομα που είναι αλλεργικά στις μαργαρίτες και τα χρυσάνθεμα, μπορεί να είναι αλλεργικά και στο χαμομήλι και για το λόγο αυτό πρέπει να το αποφεύγουν. Έχουν περιγραφεί περιπτώσεις έντονων αλλεργικών αντιδράσεων σε άτομα που έπιναν ρόφημα από χαμομήλι.

Επίσης το χαμομήλι μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση σιδήρου από το έντερο. Έτσι ασθενείς που πάσχουν από έλλειψη σιδήρου ή που παίρνουν σίδηρο πρέπει να ξέρουν για τη σχέση χαμομηλιού και απορρόφησης σιδήρου.

Οι πάσχοντες από άσθμα.

Οι πάσχοντες από έλλειψη σιδήρου. Μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση σιδήρου από το έντερο.

Όσοι ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή με αντικαταθλιπτικά, ηρεμιστικά, υπνωτικά, και άλλα συναφή σκευάσματα.

Επειδή η γυναίκα φροντίζει την εμφάνιση της, κάντε «Like» στη σελίδα του NewWoman.gr και ενημερωθείτε για ότι νέο από το χώρο της ομορφιάς!



Copyright newwoman © 2018 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions