Health Solutions Network

kalogirou

Ο διαλογισμός σταματά τα χτυποκάρδια του άγχους

Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014
healthsolutions

Νιώθετε ότι σας κατατρώει το στρες; Σας κόβετε η αναπνοή ενώ αδυνατείτε να μπείτε στο γραφείο του προϊσταμένου σας εξαιτίας της ταχυκαρδίας; 

Όλα αυτά υποδηλώνουν άγχος. Δείτε τι μπορεί να κάνει μέσα σε  λιγότερο από μισή ώρα η σωστή αναπνοή και ο διαλογισμός για εσάς .

Εστιάζοντας στον τρόπο που αναπνέετε, μπορείτε να χαλαρώσετε τον οργανισμό σας και να διώξετε μακριά τις έγνοιες.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Carnegie Mellon μελέτησαν πόσο αποτελεσματικός μπορεί να είναι ο διαλογισμός γνώσης και συναίσθησης ως προς την αντιμετώπιση του στρες.

Σε αυτόν τον τύπο διαλογισμού (mindfulness meditation) πρέπει κανείς να εστιάσει με πολύ μεγάλη προσοχή και αφοσίωση στην αναπνοή του. Οι υποστηρικτές αυτής της μεθόδου αναφέρουν ότι καθώς ο οργανισμός γεμίζει με αέρα, διασπώνται οι μύες. Αυτό βοηθά στην απομάκρυνση της έντασης και το άτομο αρχίζει σιγά σιγά να χαλαρώνει.

Στο πείραμά τους -σύμφωνα με δημοσίευμα του «The Time» - συμμετείχαν 66 εθελοντές, οι οποίοι συμμετείχαν είτε σε 25λεπτες συνεδρίες διαλογισμού για τρεις ημέρες, είτε σε ένα γνωστικό πρόγραμμα κατάρτισης στο οποίο έμαθαν πώς να αναλύουν αποσπάσματα από ποιήματα.

Όσοι έκαναν διαλογισμό ανέφεραν λιγότερο στρες και έδειξαν ότι ήταν σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσουν το άγχος που ένιωθαν, σε σχέση με αυτούς που συμμετείχαν στο γνωστικό πρόγραμμα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Psychoneuroendocrinology. Όπως αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα, δεν είναι η πρώτη φορά που μια έρευνα δείχνει τις θετικές επιδράσεις που έχει στον οργανισμό ο διαλογισμός.

Ωστόσο, άλλες μελέτες αμερικανών επιστημόνων τονίζουν πως ο διαλογισμός Ζεν -ή αλλιώς το «άδειασμα του νου»- βοηθά στην αντιμετώπιση νοητικών διαταραχών, όπως π.χ. της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) ή τις κρίσεις άγχους.

Στη μελέτη συμμετείχαν 12 εθελοντές τους οποίους οι ερευνητές παρακολούθησαν επί τρία χρόνια. Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι οι ασθενείς που ακολουθούσαν ειδικό πρόγραμμα διαλογισμού, εμφάνισαν βελτίωση της προσοχής τους σε σημείο ώστε να παρατηρούν λεπτομέρειες οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα περνούσαν απαρατήρητες. Επιπλέον, σε ασκήσεις στις οποίες τους υπέβαλλαν στη συνέχεια είδαν ότι είχαν την τάση να απαντούν πολύ πιο γρήγορα από πριν.

Τα αποτελέσματα αυτά, σύμφωνα με τους ερευνητές, οφείλονται στο γεγονός ότι ο συχνός διαλογισμός ενισχύει την ικανότητά μας να περιορίζουμε τις ταυτόχρονες σκέψεις που συχνά μας αποσυντονίζουν, διασπώντας την προσοχή μας.  

 

Επειδή η γυναίκα φροντίζει την εμφάνιση της, κάντε «Like» στη σελίδα του NewWoman.gr και ενημερωθείτε για ότι νέο από το χώρο της ομορφιάς!



Copyright newwoman © 2021 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions