Health Solutions Network

kalogirou

Πώς θα προφυλαχθείτε από την γρίπη;

Παρασκευή, 05 Φεβρουαρίου 2016

Tο τελευταίο διάστημα οι υγειονομικές μονάδες κυριολεκτικά δοκιμάζονται από τα αυξημένα κρούσμα του ιού της γρίπης, η οποία και φέτος δείχνει το σκληρό της πρόσωπο.Δεκάδες ασθενείς έχασαν τη ζωή τους και πολλοί νόσησαν και χρειάζονται Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Οι ειδικοί μας προτείνουν τον αντιγριπικό εμβολιασμό έστω και τώρα, προκειμένου να προφυλαχθούμε καθώς αυτός είναι ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να μην νοσήσουμε.Από την άλλη πλευρά οι διατροφολόγοι προτείνουν ένα καθημερινό  μοντέλο διατροφής το οποίο θα οχυρώσει  με τρόπο φυσικό το ανοσοποιητικό σας καθιστώντας το άτρωτο στους χειμωνιάτικους ιούς.

Οι οδηγίες που μας δίνουν είναι να:
•    Αυξήσετε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Τουλάχιστον 2 – 3 φρούτα και 1 μεγάλη σαλάτα ημερησίως είναι απαραίτητα.
•    Καταναλώνετε λιπαρά ψάρια (όπως σολομός, σκουμπρί, μπακαλιάρος) και θαλασσινά τουλάχιστον  στις 2 φορές την εβδομάδα.
•    Αυξήσετε την κατανάλωση δημητριακών και προϊόντων ολικής αλέσεως
•    Αυξήσετε την κατανάλωση ξηρών καρπών όπως τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα Brazilian nuts
•    Προτιμάται φυτικά έλαια για το φαγητό και το μαγείρεμα, όπως το ελαιόλαδο
•    Πίνετε αρκετά υγρά με τη μορφή νερού, χυμών φρούτων και λαχανικών, φυσικών αφεψημάτων.
•    Να αποφύγετε στερητικές δίαιτες.

Ας δούμε όμως και τη δράση μερικών σημαντικών για την υγεία μας βιταμινών.

Βιταμίνη C

Αποτελεί την κατεξοχήν αμυντική βιταμίνη. Κύριες πηγές βιταμίνης C αποτελούν τα φρούτα και τα λαχανικά με κυριότερα το ακτινίδιο, το μπρόκολο, τις φράουλες, το πορτοκάλι, το μανταρίνι, τα φραγκοστάφυλα, τα σταφύλια, , το σπανάκι, το λεμόνι.

Βιταμίνη Ε
Αποτελεί ισχυρό αντιοξειδωτικό συστατικό, που προστατεύει τον οργανισμό μας από τη δράση των ελευθέρων ριζών, σχετίζεται με την παραγωγή ουσιών όπως η ιντερλευκίνη που ενισχύουν την άμυνα και προφυλάσσουν τον οργανισμό . Βρίσκεται κατά κύριο λόγο στα φυτικά έλαια, όπως ελαιόλαδο και άλλα σπορέλαια, στις φυτικές μαργαρίνες, σε ξηρούς καρπούς όπως τα αμύγδαλα, τα φουντούκια, τα καρύδια.

Φυλικό οξύ

Σχετίζεται με την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και άτομα που παρουσιάζουν έλλειψη αυτού, όπως για παράδειγμα σε άτομα με στίγμα μεσογειακής αναιμίας, παρουσιάζουν μεγάλη ευπάθεια σε λοιμώξεις. Καλές πηγές φυλικού οξέος είναι τα πορτοκαλί και κίτρινα φρούτα, το σπανάκι, το μπρόκολο, η μαγιά μπίρας, το συκώτι.

Ψευδάργυρος

Αποτελεί ένα σημαντικότατο συστατικό για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.Καλές πηγές ψευδαργύρου αποτελούν τα θαλασσινά και τα ψάρια, το συκώτι, το κρέας και τα πουλερικά, το αυγό.

Σελήνιο

Αποτελεί βασικό συστατικό ενός από τους πιο ισχυρούς αμυντικούς μας μηχανισμούς, της υπεροξειδάσης της γλουταθειόνης. Το σελήνιο θα το βρείτε στα θαλασσινά, σε ξηρούς καρπούς όπως τα Brazilian nuts, σε ολικής αλέσεως δημητριακά.

Μην ξεχνάτε το νερό

Το νερό αποτελεί ένα ζωτικό συστατικό καθώς είναι βασικό δομικό συστατικό όλων των κυττάρων του οργανισμού. Φαίνεται όμως ότι η επαρκής πρόσληψή του βελτιώνει σημαντικά και την εν γένη αμυντική λειτουργία του οργανισμού, καθώς διατηρεί την ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και βοηθάει την αποβολή των άχρηστων ουσιών που μεταβολίζονται στο σώμα μας.

Διαβάστε ακόμα στο NewWoman

Επειδή η γυναίκα φροντίζει την εμφάνιση της, κάντε «Like» στη σελίδα του NewWoman.gr και ενημερωθείτε για ότι νέο από το χώρο της ομορφιάς!



Copyright newwoman © 2020 Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος κατασκευή ιστοσελίδων webmac
Powered by Health Solutions